קצת עליי

היי, אני אילן בכר, שחקן כדורגל מקצועי לשעבר, בעל ניסיון של 26 שנה בספורט תחרותי.
לאחר הפרישה מהכדורגל התחלתי בלימודי האימון המנטאלי במרכז לפסיכולוגיית הספורט כאשר היום אני מרצה שם בנושא עבודת וידיאו.
החל משנת 2007 אני משמש כיועץ מנטלי.
אני עובד עם ספורטאים בכל התחומים בפגישות אישיות ועם קבוצות ספורט.
מנהל את פרויקט למצוינות שמטרתו היא לאתר ולטפח ספורטאים מצטיינים בגיל צעיר בישראל.
מרצה לגופים עסקיים וגופי ספורט בנושאים: דחיפה ושאיפה למצוינות, הצבת מטרות ויעדים ושימוש בכלים מנטליים להתמודדות עם אתגרים שונים בחיים.
מעביר סדנא למאמנים המעניקה כלים נוספים להתמודדות עם הספורטאים.

ספורטאים שעבדתי איתם במהלך הדרך: דור אלו, אלי אלבז, רועי קהת, שלומי אזולאי, לידור כהן ועוד..

אילן בכר מאמן מנטלי לספורטאים יועץ מנטלי

חיי המקצועיים:

אהבה לכדורגל

הזיכרון שלי משנות חיי הראשונות היה האהבה לכדורגל. כל משחק ילדים היה הופך למשחק כדורגל, בין אם זה לגו, ג'ולות, קלפים הכל היה סביב הכדורגל.
בגיל 7 נגשתי בכוחות עצמי למכתש בגבעתיים ונרשמתי ללא עזרת הורי להפועל רמת גן. לאחר שעברתי את השלבים המוקדמים של ילדים ונערים והתגברתי על מאמנים ופציעות, עליתי לקבוצת הנוער של המועדון ששיחקה בליגת העל. בעונה השנייה שלי בנוער הגעתי להישג של סגן מלך שערים בליגה.
בגיל 18 עליתי לקבוצת הבוגרים ששיחקה בליגה א' ועלינו לליגה הלאומית. לאחר עונה בליגה הלאומית החלטתי שאני רוצה לנסות את עצמי ברמה הגבוהה ביותר ולגשת למבחנים לליגת העל.
לאורך כל הדרך עמדו הורי ונתנו לי הכוונה מנטאלית ושמו דגש על לימודי ועל הדרך אותה אני עובר.
אילן בכר שחקן כדורגל עבר – יועץ מנטלי מאמן מנטלי

ליגת העל

בגיל 20 התקבלתי למכבי הרצליה על ידי המאמן אלישע לוי ושם החלו חיי המקצועיים בליגת העל. לאחר שנה וחצי הגיע למועדון המאמן שייע פייגנבוים ועשה החלטה גורלית שהשפיעה על הקריירה שלי. שייע הפך את תפקידי מחלוץ למגן ימיני. בזכות מהלך הוזמנתי לשחק  בנבחרת האולימפית של ישראל. בגיל 23 עברתי לשחק בבית"ר ירושלים שם פגשתי את המאמן דרור קשטן. קשטן המשיך לקדם אותי מקצועית בתפקיד המגן הימני ונתן לי במה בקבוצה גדולה.

בגיל 24 עברתי לקבוצת הדגל שלי הפועל תל אביב ושם שיחקתי במשך שלוש עונות מופלאות שזכורות לי ולכדורגל הישראלי. בשנה הראשונה זכינו בדאבל ובשנה השלישית הגענו לרבע גמר גביע א"ופא. דבר שהיה להישג הגדול ביותר של קבוצה ישראלית במפעלים האירופאים עד היום.

אילן בכר שחקן כדורגל עבר – יועץ מנטלי מאמן מנטלי

הגשמתי את החלום

בעקבות העונה המוצלחת והחשיפה באירופה חתמתי בקבוצה ראסינג סנטנדר ששיחקה בליגה הראשונה בספרד.
בזמן שהותי בספרד נחשפתי לדרך העבודה וטיפול בספורטאים מקצועיים לא רק בכדורגל אלא במגוון הענפים. ההסתכלות הייתה מאד שונה וסקרנה אותי דרך העבודה המקצועית אשר שמה דגש על הפאן המנטאלי. שם בעצם החלטתי שבהמשך דרכי אפתח תחום זה בארץ. המטרה הייתה לעזור לשחקנים רבים אשר נתקלים במכשולים בדרכם המקצועית. נרצון לעזור ולפתור בהכוונה ובדרך נכונה ולהתפתח בתחום בצורה המקצועית והמוצלחת ביותר.

אילן בכר שחקן כדורגל עבר – יועץ מנטלי מאמן מנטלי

בגיל 29 חזרתי לארץ לשחק במ.ס אשדוד ואחר שנה שוב יצאתי לשחק באירופה בקבוצת ספורטינג בראגה הפורטוגלית. לאחר מכן חזרתי לארץ ושיחקתי במכבי הרצליה, הכוח רמת גן ונצרת עילית.
בגיל 32 הגעתי להפועל באר שבע ולאחר זמן קצר נפצעתי. לאחר מכן קיבלתי החלטה לפרוש מכדורגל ולהתחיל בחיי המקצועיים כמאמן מנטאלי לספורטאים.

לחצו על פליי לצפייה בראיון.

נגן וידאו

מוזמנים לקרוא חלק מהכתבות שעשו עליי בעיתונות לחצו כאן

לפרטים נוספים

צרו איתנו קשר

Follow Us

Instagram

סגירת תפריט